1. На прикладах, взятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов’язку перед суспільством і сім’єю.
2. Відвідуйте збори і заняття для батьків. Педагоги постараються, щоб вони стали для вас доброю школою організації сімейного виховання.
3. Виділіть школяреві постійне робоче місце.
4. Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.
5. Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі (питайте: «Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався, чого навчився? За що похвалила тебе вчителька?) радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам’ятайте, що допомога й контроль не повинні бути муштрою. Головне – підтримуйте інтерес до навчання.
6. Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або школі.
7. Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями – природна потреба малюка.
8. Організовуйте дозвілля дитини, надавайте їй змогу ходити на виставки тощо, привчайте слухати музику, читати художню літературу.
9. Систематично привчайте малюка до праці.
10. Пам’ятайте, що тільки разом зі школою можна добитися бажаних результатів у виховання та навчанні дитини. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте в школі, на батьківських зборах. Не робіть цього в присутності дітей.

Дитячі заповіді для батьків
* Ви для мене зразок мовлення, адже я вчусь мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Я обов’язково говоритиму так, як ви.
* Я успішно засвоюю мову в той момент, коли ви мене слухаєте, спілкуєтесь зі мною. Виявляйте готовність слухати.
* Приділяйте мені якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного вербального
спілкування. Від цього залежатиме мій подальший розвиток у школі.
* Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
* Поважайте мою неповторність.
* Ставте для себе та для мене реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте мене, але не підштовхуйте.
* Допомагайте мені розвивати дрібну моторику рук, аби мені легше було опановувати письмо. Для цього потрібно багато вирізати, малювати, зафарбовувати тощо.
* Забезпечуйте всі можливості та умови для моєї повноцінної гри.
*Не завищуйте і не занижуйте мою самооцінку.
Пам'ятка для батьків та педагогів
Вчимо дітей створювати іграшки та різноманітні вироби.
Художня праця дає дітям дошкільного віку можливість пізнати навколишній світ, пристосуватися до нього.
Пам'ятайте:
1. Дитина може створювати речі з паперу, картону, різноманітного природного та покидькового {залишкового) матеріалу - вчіть дитину розрізняти їх за кольором, розміром, фактурою, властивостями.
2. Виготовляйте разом з дитиною різноманітні вироби за задумом та на вимогу дитини.
3. Добирайте тематики виробів відповідно сезону та на вимогу дитини.
4. Підтримуйте прагнення дитини до дослідження, експериментування.
5.Спонукайте дитину до самостійного планування своєї діяльності,вчіть застосовувати при цьому знайомі технічні уміння та навички.
6.Знайомте дитину з правилами безпечного користування інструментами для праці.
7. Влаштуйте місце, де дитина може тримати різні матеріали, інструменти, зберігати свої вироби.
8. Демонструйте твори дитини друзям, сусідам, цим ви формуєте почуття власної гідності у дошкільника
