Понеділок, 26.10.2020, 11:44
Вітаю Вас Гість |
RSS
Мій профіль| Реєстрація| Вихід| Вхід
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Чи подобається Вам наш заклад?
Всього відповідей: 120
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Практичний психолог Білик Ольга  Іванівна

ОСНОВНІ  ЗАВДАННЯ  ПСИХОЛОГІЧНОЇ  СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ

- проведення просвітницьких лекцій, семінарів, занять з педагогами, батьками, дітьми;
- консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу;
- корекційно-розвивальна робота з дітьми, батьками, педагогами;
- допомога дітям, які мають проблеми в поведінці або які опинилися в складній життєвій ситуації;
- психологічний супровід обдарованих дітей;
- психологічний супровід новоприбулих дітей;
- визначення психологічної готовності дітей 5-річного віку до навчання у школі.

-надання психологічної підтримки дітям із сімей, що постраждали внаслідок подій, пов’язаних з АТО, переселенцям та членам їх сімей.

 

ЩО РОБИТЬ ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ?

 

 

Психодіагностика
Мета психодіагностики - визначити об'єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.). Ви, мабуть знаєте, що для діагностики дорослих використовують тести. Для дітей теж використовують тести, але особливі – дитячі. Психолог може попросити вашої дитини щось намалювати, пограти з ним в захоплюючу гру – а насправді ж за допомогою цих дій збере необхідні дані. Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик.
Розвиваючі заняття
За допомогою розвиваючих психологічних ігор психолог допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі психологічні заняття проводяться з групою дітей, тому дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, вільно почуватися в колективі.
Корекційно-відновлювальна робота
За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психотерапевтична робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Дитяча психотерапія може знадобитися, якщо дитина пережила сильний стресс.
Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія. Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія. Гра, малюнок, казка - всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках психолога потужним засобом допомоги.

Консультування батьків та сімейне консультування
У психологів є така аксіома «Проблеми маленьких дітей - це проблеми батьків». І це насправді так. При уважному розгляді причини всіх дитячих труднощів перебувають у сімейних проблемах і конфліктах, неадекватності стилю виховання і т.д. Тому часто виходить так, що для вирішення проблеми дитини досить батькам самим розібратися в причинах і змінити щось у своїй поведінці, в ситуації, навколишнього дитини. Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об'єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати вам за що б то не було. Він просто дасть вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

 
Психологічна служба закладу прикладає всі зусилля щоб забезпечити:
       • психологічне здоров’я дітей і всіх учасників навчально-виховного процесу,
       • психологічний супровід навчально-виховного процесу для ефективного розвитку особистості; 
       • створення умов для індивідуального розвитку особистості;
       • створення умов для індивідуального розвитку кожної дитини;
       • профілактику відхилень в процесі виховання.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ В РОБОТІ
       • психологічна діагностика вихованців та колективу; 
       • корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;
       • консультування педагогів та батьків;
       • психологічна просвіта всіх учасників навчально-виховного процесу.
МЕТОЮ ТА ЦІННІСТЮ Є СТВОРЕННЯ НАЙСПРИЯТЛИВІШИХ УМОВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ, ЯК ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ, ЇЇ ЕМОЦІЙНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ
 
Гуманна граматика виховання
        - ОСНОВНУ УВАГУ СЛІД ПРИДІЛЯТИ НЕ СТІЛЬКИ КОРЕКЦІЇ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ, СКІЛЬКИ НАЛАГОДЖЕННЯ З НЕЮ ДОВІРЛИВИХ СТОСУНКІВ
        - ДИТИНУ ТРЕБА ЛЮБИТИ Й ПОВАЖАТИ, НЕЗВАЖАЮЧИ НА ЇЇ НЕДОЛІКИ
        - ВЧИНКИ ДИТИНИ ТРЕБА НЕ ЗАСУДЖУВАТИ, А АНАЛІЗУВАТИ Й РОЗУМІТИ
        - НЕ МОЖНА КРИТИКУВАТИ ДИТИНУ ЗА НЕУСПІШНІСТЬ, ПОРІВНЮЮЧИ ЇЇ З ІНШИМИ ОДНОЛІТКАМИ
        - ПОМИЛКИ ДИТИНИ – ЦЕ, НЕСАМПЕРЕД, ПОМИЛКИ ТОГО, ХТО ВИХОВУЄ
ПСИХОЛОГ
 

Поиск обоев и изображений: children Фабрика картинок - PicsFab.com. Обои для рабочего столаВиховання дітей за допомогою особистого прикладу

       Найбільш переконливим засобом умовляння є особистий приклад батьків. Діти, особливо молодшого віку, часто вживають: «А моя мама сказала», «Так робить мій тато», «Мій тато завжди так робить» і т. ін. Це свідчить про те, що діти передусім наслідують своїх батьків. Батьки самі не помічають переконливої сили своїх прикладів на виховання дітей. А діти все враховують: як ставляться один до одного батько й мати, як вони ставляться до своїх батьків (до бабусь і дідусів дітей), як ставляться до сусідів, до гостей. Все це найбільш активно впливає на світогляд дітей, на їх переконання, погляди і стає для них прикладом. Діти наслідують від своїх батьків і звички. Можна напевно сказати, що коли самі батьки не миють рук перед їжею, лягають у постіль, не миючи ніг, не користуються носовою хусткою, ніколи не вживають у зверненні один до одного чи до дітей ввічливих слів «Будь ласка», «Дякую» і т. ін., то важко доводити дітям необхідність вживання таких слів по відношенню де батьків, товаришів, а також один до одного. Діти чуйно сприймають найменший фальш у поведінці батьків.  

       Буває так, що батьки зауважують дітям про погане їх ставлення до навчання, лають їх за пропуски уроків, а самі тим часом допускають прогули і спізнення на роботу без будь-яких причин. Трапляються випадки, коли батько чи мати з причин побутового характеру не виходять на роботу, а дітям наказують повідомити чи сказати, коли хто спитає, що вони хворі. Буває ще і так, коли батьки залишають дитину вдома з причин домашніх обставин, а самі наказують сказати педагогу, що він хворів. Все це закладає основи фальшу і неправдивості у дітей. Така поведінка батьків є найбільш згубною для їх авторитету в очах дітей. Основою авторитетного особистого прикладу у вихованні дітей є моральна стійкість, ідейна переконливість і правдивість батьків.             

        Найважливішим засобом піднесення авторитету та особистого прикладу батьків є єдність між їх словами і ділами. Якщо батьки вимагають від дітей добре вчитися, вони повинні бути прикладом для цього у ставленні до своєї роботи. Якщо вони вимагають від дітей правдивості, то насамперед самі повинні бути правдивими в усьому. Виховання дітей за допомогою особистого прикладу обов’язково вимагає наявності у батьків тих рис, які вони хотіли б бачити у своїх дітей. 

 
Криза 3-х років
На підході до кризи присутня чітка когнітивна симптоматика: гострий інтерес до свого зображення в дзеркалі; дитина спантеличується своєю зовнішністю, зацікавлена тим, як вона виглядає в очах інших. У дівчаток інтерес до нарядів; хлопчики починають проявляти заклопотаність своєю ефективністю, наприклад, в конструюванні. Гостро реагують на невдачу.

Криза 3-х років належить до гострих. Дитина некерована, впадає в лють. Поведінка майже не піддається корекції. Період важкий як для дорослого, так і для самої дитини.

Негативізм – реакція не на зміст пропозиції дорослих, а на те, що воно йде від дорослих. Прагнення зробити навпаки, навіть всупереч власному бажанню.

Упертість. Дитина наполягає на чомусь не тому, що хоче, а тому, що вона цього зажадала, вона зв'язана своїм первинним рішенням.

Норовистість. Вона безособова, направлена проти норм виховання, способу життя, який склався до трьох років.

Свавілля. Прагне все робити сама.

Протест-бунт. Дитина у стані війни і конфлікту з тими, що оточують.

Симптом знецінення виявляється у тому, що дитина починає лаятися, дратувати і обзивати батьків.

Деспотизм. Дитина примушує батьків робити все, що вона вимагає. По відношенню до молодших сестер і братів деспотизм виявляється як ревнощі.

Криза протікає як криза соціальних відносин і пов'язана із становленням самосвідомості дитини. З'являється позиція "Я сама". Дитина пізнає відмінність між "повинна" і "хочу".

Якщо криза протікає мляво, це говорить про затримку в розвитку афектної і вольової сторін особи. У дітей починає формуватися воля, яку Е.Ериксон назвав автономією (незалежністю, самостійністю). Діти перестають потребувати опіки з боку дорослих і прагнуть самі робити вибір. Відчуття сорому і невпевненості замість автономії виникають тоді, коли батьки обмежують прояви незалежності дитини, карають або висміюють всякі спроби самостійності.

Зона найближчого розвитку дитини полягає в отриманні "можу": вона повинна навчитися співвідносити своє "хочу" з "повинна" і "не можна" і на цій основі визначити своє "можу". Криза затягується, якщо дорослий стоїть на позиції "хочу" (вседозволеність) або "не можна" (заборони). Слід надати дитині сферу
діяльності, де б вона могла проявляти самостійність.

Ця сфера діяльності – у грі. Гра з її особливими правилами і нормами, які відображають соціальні зв'язки, служить для дитини тим "безпечним островом, де вона може розвивати і апробовувати свою незалежність, самостійність" .
 
 
 

Адаптація дітей до перебування в ДНЗ ( для батьків дітей раннього віку)

Настає такий час у житті дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка. Адaптація - це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші-менш упевнені, більше спостерігають, ще інші- виявляють негативізм, небажання йти у групу, відхиляють всі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть. Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й несформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина - недостатній досвід спілкування з однолітками і дорослими. Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку - 7-15 днів, молодшого дошкільного віку - 2-3 тижні. Виокремлюють такі ступені адаптації: легкий - поведінка дитини нормалізується протягом 10-15 днів; середній - дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень (15-30 днів); важкий - триває від 2 місяців і більше (патологічна адаптація). Якщо малюка заздалегідь привчили до режиму дня, який чекає на нього в дошкільному закладі, якщо він уміє проситися в туалет, готовий до непротертої й різноманітної їжі,вміє гратися іграшками, цікавиться ними, здатен хоча б до короткочасного контакту з іншими дітьми, не боїться їх, з довірою ставиться до вихователя, то більшості проблем, пов'язаних з адаптацією, у нього не виникне.
 

Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:

Поступово виробляти звичку дотримуватись певного режиму дня, схожого до режиму в дошкільному закладі.
Формувати навички самообслуговування: самостійно їсти, одягатися, мити руки і вмиватися, проситися в туалет, складати іграшки тощо.
Розвивати навички спілкування з однолітками і дорослими, поступово розширювати коло знайомств малюка.
Організовувати позитивне емоційне спілкування дитини з вихователем, давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в дитячий садок, розповідати якомога більше позитивного про садок, говорити дитині, що вона вже доросла, а дорослі діти ходять у дитячий садок, придумати ритуал прощання з дитиною, зустрічати її з посмішкою.
Заздалегідь познайомити дитину з групою, показати його шафу для одягу, ліжечко, іграшки, познайомити з вихователем.
У перші дні - короткочасне перебування дитини у групі ( 1-2 години), потім цей час поступово збільшується. Необхідно гуляти на майданчику після відвідування садка, приводити дитину не лише на денну прогулянку, а й на вечірню. Таким чином дитина встигає більше дізнатися про життя в дошкільному закладі, а головне - вона бачить, як за всіма дітьми приходять батьки і забирають їх додому: ніхто не залишається у дитячому садку. З кінця другого тижня дитину вже можна лишити на цілий день.
Повідомити вихователя про особливі звички дитини.
Давати із собою улюблену домашню іграшку.
Розширювати коло близьких людей, які приводитимуть дитину до дитячого садка (мама, тато, бабуся, дідусь, тітка, дядько). Це полегшить процес прощання.
Грати з дитиною ігри, спрямовані на розширення кола спілкування, вироблення впевненості, зняття страху, тривожності ( "Давай познайомимось із лялькою", "Я-хороший", "Пограємо в дитячий садок".)

Така робота сприяє легшій адаптації дитини до умов дошкільного закладу, зміцнює резервні можливості її організму.
 
 

Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива, педагоги повинні надати рекомендації батькам:

· Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;

· Не залишати дитину на цілий день у групі;

· Гуляти на майданчику після відвідування садка;

· Давати із собою улюблені іграшки;

· Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;

· Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;

· Зустрічати дитину з посмішкою;

· Розповідати якомога більше позитивного про садок;

· Підтримувати самостійність дитини вдома.
 
 

Перший раз в дитячий садок!

Рекомендації для батьків
                                                                                      Шановні батьки!

· Щоб запобігти порушенню емоційного стану дитини, яким часто супроводжується адаптація, усвідомте, що Ваше власне хвилювання передається дитині, тому заздалегідь познайомтесь з вихователями та особливостями організації життя в групах.

· Купуйте одяг, який дитина зможе одягнути або зняти самостійно (штани з еластичним поясом, сорочки з великими ґудзиками светри з широким коміром).

· Найважливіше – це підготувати дитину до спілкування з іншими дітьми й дорослими. У цьому Вам допоможуть рідні й близькі, які можуть доглядати певний час за вашою дитиною, коли Ви не надовго відлучаєтеся. Вона в майбутньому легко зможе переносити розлуку з Вами.

· Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в дитсадку багато іграшок, діток і їм там дуже добре, цікаво весело.

· Якнайчастіше відвідуйте парки, дитячі майданчики, привчайте до гри в пісочницях, ходіть на дні народження друзів, новорічні свята, де є її однолітки.

· Підпорядкуйте домашній режим до режиму дитячого садку, особливо додержуйтеся часу вкладання до сну і періодів харчування.

· Навчіть дитину елементарних навичок самообслуговування.

· Потурбуйтесь про нервову систему дитину. В перші дні перебування не залишайте малюка на цілий день у дитсадку.

· Повідомте вихователів про звички та вподобання Вашого малюка, про особливості здоров’я, поведінки, харчування.

· Поговоріть з дитиною про можливі труднощі, до кого вона може звернутися по допомогу. Наприклад: «Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи «Я хочу пити» і вихователька наллє тобі води» і т.д.

· Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги і їй буде простіше відпустити Вас.

· Пограйте з дитиною та з домашніми іграшками в дитячий садок, розподіліть ролі дітей, вихователів. Нехай іграшка знайде собі друзів і через неї спробуйте вирішити проблеми, що виникають у дитини, оцінійте гру на позитивні результати.

· Тримайте тісний зв'язок з персоналом групи, і будьте певні, що працівники зуміють прийняти і зрозуміти Вашу дитину, і по материнські дбатимуть про неї.

· Якщо раптом через місяць Ваша дитина ще не звикла до дитячого садку, перевірте список рекомендацій і спробуйте виконати ті рекомендації, про які Ви забули. Пам’ятайте, що на звикання дитини до дитячого садку може знадобитися до півроку. Краще, якщо на цей період у родини буде можливість підлаштуватися до особливостей адаптації свого маля.
 
 
Форма входу
Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.Залізнична,83,
тел./ф.:(03840)3-31-10,

e-mail:dnz8sh@i.ua

Пошук
Календар
«  Жовтень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Погода
Погода в Україні
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Шепетівський дошкільний навчальний заклад №8 "Калинонька" © 2020Безкоштовний хостинг uCoz